Bosnien

Vi kom hem från Bosnien i gårkväll efter att ha varit där i 3 dagar. Första dagen var det Heineken party på fredagskvällen så jag var ute och festade med min kusin Filip och hans kompis och massor med fler. Jag gillar inte att träffa nytt folk för jag är så blyg och låter som en fjolla när jag pratar när jag är blyg haha, speciellt på kroatiska (och nu när min syster Martina läser detta kommer hon dö av skratt för att hon alltid skrattar åt hur jag pratar när jag är blyg haha). Men jag tog mod till mig och följde med min kusin och hans kompisar ut. Hans kompis bjöd mig på för många drinkar och tyckte tydligen att det var sjukt roligt att tvinga mig dricka massor med drinkar och sen skratta åt mig haha. Men jag hade i alla fall riktigt kul den galna kvällen och jag längtar tills jag ska tillbaka till Bosnien igen i slutet av juli. På lördagen dagen efter fortsatte Heineken party men då var det på en ranch uppe i ett berg. Dom som hade fixat festerna hade en ranch med sitt sommarhus (som var helt otroligt, såg ut som ett kändishus) och en gård bredvid med massor av hästar. Där var jag tillsammans med min kusin Antonia och sedan lärde vi känna en kille som vi var med haha. Det var också en riktigt rolig kväll. På söndagen var jag, mamma och pappa uppe i byn och hälsade på lite släkt och jag var med Antonia den dagen också. Vi gjorde allt möjligt, bland annat så gick vi upp för en enorm backe för att gå in i en skog som påminde om slenderman spelet haha, sjukt läskigt. Vi åkte hem på måndag eftermiddag efter att vi hälsat på min kusin från Sydafrika och lite andra kusiner. Vi åt lamm på vägen hem i Jablanica som vi alltid gör, så gott! Och idag kom min kusiner Sylvia, Lydia och Matias från Stockholm, har längtat i evigheter. Så tråkigt att vara själv, saknar min systrar mer än nånsin. Har nog aldrig varit utan dom så länge. Imorgon ska iallafall jag och mina kusiner troligtvis bada, äntligen slipper jag bada själv haha.
resor & minnen | |
#1 - - Alexandra:

Vad många kusiner du verkar ha! Stor släkt? :)

Svar: Ja jag har så många kusiner att jag aldrig orkar räkna haha :)
Adriana Papac

Upp