Victoria's secret

Detta är vad jag köpte på victorias secret i London. 6 trosor, ett passfodral, 2 bodylotions och en liten parfym blev lite mer än 1000 kr. Jag hittade somsagt inte allt jag ville ha men jag är nöjd ändå. Hade gärna velat ha en bikini men det får min syster hitta i new york!
Shopping, resor & minnen | | 4 kommentarer |

Last day in london

Jag är hemma efter 4 dagar i underbara London! Vi åkte till flygplatsen imorse klockan 4 och var framme i malmö halv 10. Jag hann träffa min andra syster i en timme innan hon skulle åka till flygplatsen för att åka till new york. Har saknat henne jättemycket och nu måste jag vara utan henne i två veckor till..
Igår var iallafall sista dagen i london och då skulle vi shoppa på bond street och oxford street. Vi började på Bond street med forever 21, new look, bershka och de andra affärerna. Sedan skulle vi gå till Victorias secret och det var verkligen sjukt svårt att hitta butiken men tillslut så hamnade vi rätt. Det var första gången jag själv var i en vs affär och jag måste säga att jag blev lite besviken. Jag fick leta väldigt länge för att hitta fina saker och sen var inte priserna dom bästa. Det jag verkligen ville ha var en kofta men koftorna kostade ungefär 800 kr, vissa kostade till och med mer så det kändes onödigt. Men jag köpte 4 trosor och några bodylotions, en parfym och sen köpte jag två trosor till och ett pass fodral på vs på flygplatsen i london imorse. Efter en timme på victorias secret gick vi vidare till barbour där min syster köpte en jacka och sen gick vi till primark. Att säga att primark var en besvikelse är en underdrift, det var rent utsagt förjävliga kläder. Jag fick bara med mig ett par ballerina skor med nitar men annars var det verkligen inget fint alls. Jag fick typ ha på min samma kläder eftersom jag bara packade ner två outfits för jag trodde att jag skulle hitta mycket kläder men så blev det inte haha. Vi hann även med att gå till harrods där vi skulle äta glass på pinkberry men det var omöjligt att hitta så vi åkte tillbaka till vårt område i regnet. Vi var tvungna att äta på gorumet burger igen innan vi åkte hem så vi åkte dit och åt middag och smakade deras oreo shake. Vi köpte också två iphone skal innan vi gick tillbaka till hotellet. Det är inte lätt att förhandla med britter haha, så roliga. Vi tog en sista promenad i vårt fina område innan vi gick och la oss. Hela resan har verkligen varit fantastisk, jag tänkte berätta mer om vad jag tyckte och lägga upp fler bilder i ett annat inlägg.

resor & minnen | | 8 kommentarer |

Camden market and covent garden

Igår hade vi haft väldigt tur med vädret igen. Lite regn då och då men inte mycket. Vi började med att åka till
camden market som är en marknad där man kunde köpa souvenirer och tröjor med tryck och massa andra saker. Vi åt även fish and chips till lunch på en brittisk restaurang som var jättegott. Vi fortsatte promenera längst marknaderna innan vi åkte vidare till covent garden. Solen hade börjat skina igen och vi träffade på Mr bean, bästa på hela dagen haha. Vi gick till Laduree och köpte några macarons och satte oss sedan på cafe och drack afternoon tea. Det var verkligen riktigt mysigt i covent garden. Vi avslutade med att åka till westfield men vi åkte dock till fel galleria för tydligen ska det finnas två westfield gallerior och vi råkade komma till den med lite mindre affärer. Vi åt dock riktigt god middag på en indisk restaurang i westfield och sedan åkte vi hem när våra ben höll på att dö. Jag vet inte om det är fel på mig eller på affärerna som säljer fula kläder men jag har verkligen inte köpt ett ända plagg förutom shortsen som jag köpte igår. Det kan bero på att vi inte har varit på Victorias secret än och alla andra affärer. Men idag är det sista dagen så nu ska vi till oxford och bond street och nu jävlar ska det shoppas!